Új élet a Dominikai Köztársaságban

One way ticket

One way ticket

Így kell lefogyni csodamódszerek nélkül!

2018. február 12. - MelindaBenedek

kover.jpgHa eleged van a tuti tippekből, akkor olvasd el, hogyan fogytam kétszer is több mint 20 kilót.

 

3 tuti tipp, hogy add le a téli pluszsúlyt.

5 jó tanács, miként tedd hatékonyabbá az edzéseket.

10 étel, amely biztosan segít a fogyásban.

A világ legjobb diétája, fogyj ezzel két hét alatt 8-10 kilót.

kover1.jpgMindenki találkozott már ezekkel a szlogenekkel, sőt – nem kell szégyellni – mindenki kattintott is már ezekre, s olvasta figyelmesen, hogyan is lehetne még szebb, még vékonyabb, még erősebb. Keresve, hogyan oldják meg helyette mások a problémáit. Pedig csodamódszerek nem léteznek, viszont nincs is rájuk szükség. Bár mindenkinek a saját szervezetétől is függ a fogyás, az erősödés, stb. mértéke és sebessége, az én példám mutatja, semmi szükség a kétes értékű csodapraktikákra.

Egyszerűen csak oda kell figyelni az étkezésre és a sportolásra. Egyszerre és mindkettőre. Ennyi az egész.

S amennyiben ez megvalósul, nyugodtan lehet időnként tiramusut, vagy töltött káposztát enni, akkor sem lesz gond a súllyal, ahogyan egy-egy kihagyott edzésnaptól sem dől össze a világ.

kover3.jpg174 centi vagyok, 106 (!) kiló voltam, amikor eldöntöttem, hogy nem élhetek 23 évesen kövér disznóként, s mivel a mázsa feletti már vágósúly, ezért nekem kell levágnom a kilókból.

Szerencsére kaptam segítséget, hiszen sportújságíróként elég sok sportos emberrel találkoztam, s Toncs Péter – ezúton is köszönök neki mindent, s azóta is használom a tíz éve írt edzéstervet –, a Honvéd dzsúdósainak edzője nyújtott segítő kezet. Noszogatott, írt egy programot, s megengedte, hogy használjam a klub tornatermét, futhattam a tatamin, gyúrhattam a konditeremben. Négy napnyi – péntektől hétfőig – étkezésemet kellett még összeírni, ezen picit finomítottunk, de egyértelmű volt a helyzet.

Ha nem rendelek minden este pizzát, hogy azzal csapjam el a délben betolt rántott húst, amelynek kolbászos szendviccsel ágyaztam meg reggel, s megcsinálom a heti három konditermi plusz 1-2 focival (kapusként, az se gond!) töltött mozgást, akkor nem marad el az eredmény.

kover2.jpgEhhez persze reggel időben kellett kelni, hogy munkakezdés előtt elmenjek edzeni, ezek viszont azok az apró – bár elsőre hatalmas – lépések, amelyeket muszáj megtenni. No meg le kellett állni a zabálással, hiszen nincs az az edzés, ami a töméntelen mennyiségű szénhidrátot, zsíros ételt kompenzálni tudná. Amikor másodszor szaladtak fel a kilók, akkor hiába edzettem nagyjából rendesen, a késő esti piknikezések eredményét már másnap mutatta a mérleg.

Elsőre aztán hét hónap alatt, az egészségesnek mondott havi 2-3 kilós fogyás felső határán maradva 106-ról 85-kilóra fogytam le, s ekkor ugyan egy leheletnyit lazítottam az étkezésre való odafigyelésen, néha kimaradt egy-egy edzés, de mivel legalább 70-80 százalékban az addigi életemet folytattam, beállt a súlyom 85 kilóra.

kover6.jpgCsoda? Egy fenét. Tudatosság, odafigyelés. Tudom, ez sem kevés, azt viszont senki se várhatja, hogy ezek nélkül sikerrel jár.

Nem fog más lefogyni helyettünk.

A fogyókúra olyannyira sikeres volt, hogy évekig 83-87 kiló között mozogtam, majd szűk egy évtizeddel később éppen közepes – közepes, mert a fele csak a saját nyűglődésem volt, ahelyett, hogy tettem volna valamit – depresszióban szenvedtem, s azt gondoltam, az esti pizza, a karéj kenyér szalámival, a lazábbra vett edzés majd segít abban, hogy jobbkedvre derüljek.

Ugye mindenki tudja az eredményt…?

kover5.jpgElőször csak a 90 kilón csapott át a mérleg, aztán meglett a 95, s mire megismerkedtem a feleségemmel, már újra három számjegy kellett a súlyom leírásához. És nem a dekagrammok közlése miatt. (Hogy Melinda mit látott a kövér, magát sajnáltató emberben, azt nem tudom, de azóta sem tudok elég hálás lenni neki, hogy akkor kirángatott a sz.rból.)

kover8.jpgSzóval a második nagy fogyásnál kellett a külső segítség, most kéne elsütni a minden sikeres férfi mögött áll egy nő című ordas közhelyet, de inkább rögzítsük, a lelki béke és a támogatás is elengedhetetlen feltétele annak, hogy a testével is harmóniába kerüljön az ember.

A második turnus picit keményebb volt, innentől kezdve hétköznapoként a reggeli natúr joghurt volt teljes kiőrlésű müzlivel – lépésenként csúsztunk át a vaníliás joghurt, kamumüzli vonaltól idáig –, s a további két étkezés közül az egyik rendre saláta volt. Heti három tisztességes edzés a konditeremben (igen, még mindig a most már talán elavult, súlyzós edzéstervvel, amin csak itt-ott finomítottam kicsit), foci, no meg rákaptam a futásra, illetve elkezdtünk együtt squasholni járni. A heti 5-7 mozgás és a tervszerű táplálkozás újból sikert hozott – micsoda meglepetés, ugye? –, ahogy az izzadság, úgy a kilók is csak folytak le rólam. Pillanatok alatt visszament a súlyom 90 alá, sőt hamarosan már a 80-at nyaldosta, majd stabilan beállt 82-83 kilóra!

kover7.jpgÚtközben kifejezetten megkedveltem például a natúr joghurtot meg a teljes kiőrlésű müzlit, a salátáknak millió és egy variációját tudom elkészíteni, hogy azok ne váljanak unalmassá, és boldogan élem az életem, immár 80 kiló alatt. Ez utóbbi persze már egy másik történet, ami itt a Dominikai Köztársaságban íródik, ahol még több időm van a sportra, de erről majd egy másik bejegyzésben számolok be.

kover10.jpgA lényeg azonban annyi, hogy nem kell bedőlni a csodát ígérő módszereknek, viszont sanyargatni sem kell magad, sokkal fontosabb, hogy okosan, tervszerűen, kitartóan végezd a diétát, valamint a sportolást. Hidd el, hogy elég 2-3 kilót fogyni havonta, és vedd tudomásul, csak akkor érhetsz el igazi eredményt, ha egyszerre figyelsz oda a mozgásra és az étkezésre. Másra viszont nincs szükség.

A csodaszer te magad vagy!

 kover9.jpg

#benedek

kover11.jpg

Ha tetszett a bejegyzés (vagy ha nem), olvassátok a többi posztunkat, kövessetek facebookon,youtube-on és az instán is!

A bejegyzés trackback címe:

https://owtdominica.blog.hu/api/trackback/id/tr3213660490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hotward 2018.02.13. 15:21:05

Minden tiszteletem a Tiéd! Saját magamból kiindulva minden úgy van, ahogy írtad. Én egy táplálkozáskutató cég (nem írom le) segítségével értem el 103 ról 83-ra, 6 hónap alatt. A sok mozgás eleinte furcsa volt, de most már hiányozna, ha nem mozoghatnék...Sokkal jobban érzem magam, ruhatárat kellett cserélnem ( amit örömmel tettem). A legfontosabb szvsz az akaraterő, és a kitartás. Volt, hogy nekem is megállt a fogyás 1-1,5 hónapig, de nem adtam fel, megérte! Semmi csodabogyót nem használtam, az ismerőseim is elismerően csettintenek. És ez k..va jól esik. Tudom, hogy magamért teszem, az én egészségemért. A labor eredmények magukért beszélnek, vérnyomás szintén. Ja, és mindezt 46 éves fejjel...Lehet, hogy egyszer megírom én is a saját sztorimat... :)

Kunhallmi Agnes. 2018.02.13. 15:59:41

Marhasag.
Olyan modszert mondj, amivel mozgas nelkul, ugyan annyi, vagy tobb evessel is, le lehet fogyni max 2 het alatt.

Baluci 2018.02.13. 16:23:51

Huncut vagy Ágica!

Kicknick 2018.02.13. 16:30:03

@Kunhallmi Agnes.: bulémia. Megeszed, kihányod, aztán fogysz. Simán működik.

Kunhallmi Agnes. 2018.02.13. 16:57:57

@Kicknick: Jo otlet, amugy is allandoan hanyingerem a magyar politikatol.

saláta boglárka (törölt) 2018.02.13. 17:57:43

hát igazad van sajnos, tényleg csak így lehet. de gratula, ezerszer jobban nézel ki, érdemes volt. még vmi: az h gluténmentes, sajnos nem segít :) nem az összetevőket kell böngészgetni.

Papp Sanyi 2018.02.13. 19:36:06

@Kunhallmi Agnes.: Csak szerezz egy jó fogorvost is :) a gyomorsav nem barátja a fogaknak :P

gusztávo 2018.02.13. 21:29:08

szép a cicid az utolsó képen, Laci! :-)
egy kérdésem van még, gyereked lesz még, így 50-hez közelítve vagy a saját testsúlyoddal való foglalkozás kitölti minden idődet?
Feleséged mivel foglalkozik, a pénzégetésen kívül?

Pöff 2018.02.13. 22:14:13

azta kurva

23 évesen így nézel ki?...sokkal idősebben nézel ki...erősen 40 felé, de nem öregen, csak...
főleg hogy a borosta is fehéredik már.

tapadnak rád a nők...

MelindaBenedek 2018.02.14. 01:43:04

@Pöff: 23 évesen vágtam bele először a fogyókúrába, most 34 vagyok

MelindaBenedek 2018.02.14. 01:49:55

@gusztávo: köszönöm a bókot és az értékes hozzászólást. Igen, meg van nyúlva a bőröm, hiszen két számmal nagyobb méret voltam.
Az 50 még messze van, egyébként meg nem gondolom, hogy egy frusztrált emberrel kellene megvitatnom a gyerekvállalás kérdését. Lesz rá időnk, emiatt ne legyenek álmatlan éjszakáid :)
A feleségem pedig nem égeti a pénzt, akkor nem is lenne a feleségem, majd egyszer bemutatjuk a munkakönyvét is.
Amúgy ne aggódj, irigynek lenni szar dolog, de még senki sem halt bele.

övön alul 2018.02.14. 02:52:00

Tény, hogy a fehér borosta öregít, én nem erőltetném a helyedben, pláne, hogy a beesett arcon még rosszabbul mutat. Te meg borotváltan is jóképű vagy. Nem is értem, hogy lehet, hogy még senki se írta ide, hogy: sunáznám! :)

kamor 2018.02.14. 04:44:48

Sportújságíró? Hát akkor azért hízik mint a disznó mert nem csinál semmit egész nap csak ül a seggén. Gyere pajti dolgozni velem és nem kell semmilyen edzésre költened! Nem értem mit csodálkozik az ilyen ha 100 kilo fölé megy.

Simon Géza 2018.02.14. 06:42:18

Jól van hát, a módszer (sport és helyes étkezés), amit kb. mindenki, a háziorvosoktól, a dietetikuson át, az endokrinológusokig mond, továbbra is működik. Tudjuk. Eddig is tudtuk. Neked gratulálok a sikerhez, maradjon is így.

RnYk 2018.02.14. 09:17:03

Nem tudom, hogy lesz-e folytatás amiben lényegi tippek, étrendek esetleg motivációs technikák is fellelehtőek lesznek. Ez így jelenleg egy nézzétek lefogytam, nyaraltam és van egy feleségem szóval nézzed mekkora fasza csávó vagyok poszt lett

Szelid sunmalac 2018.02.14. 09:29:34

@RnYk: Tokeletesen egyetertek. A fogyashoz valo tippnek alcazott lelki onkielegites.

driopios 2018.02.14. 10:10:24

Do Not Diet. Make It A Lifestyle.

2018.02.14. 10:24:39

én meg 40 évesen már leszarom. nem fogok lemondani a napi 4 5 sörről. arra meg kell enni. a konditerem nem fogyásra való hanem erősödésre, hogy a 120 kilós fekvenyomástól növekeggyék a pofánbaszási ability. az meg változó. van hogy van kedved egy héten háromszor menni. most utóbbi hetekben nincs.

Vizilabda 2018.02.14. 10:41:17

És mindenki leszar, ha le akarsz fogyni, nem segít a körzeti orvos se, aki már lefogyott se árulja el a titkot, jöjj rá magad, vagy dögölj meg. Nem a mozgás a titok, az nem sokat számít, amikor egy szelet vajas kenyeret 5 km. futással semlegesíthetsz. Meg kövéren mit tudsz mozogni, hát nem túl sokat. Ha hónapokig ilyen szakcikkeket olvasgatsz, akkor se jutsz előre, mert a lényeget nem árulják el. De nekem sikerült ledesztillálni, és kibarkácsolni egy módszert magamnak.

juls 2018.02.14. 11:34:57

Az a titok, hogy nincs titok.
Sok fehérje és rost, kevés szénhidrát, meg nem pukkadásig zabálni. Ja, és valamennyi mozgás nem árt.
December elején 93kg voltam, most 88. Remélem, sikerül lemenni 80-ig, és ott is maradni (173cm-hez).
Ez az oldal segít, hogy az ember nyomon tudja követni, hogy miből, mennyit ehet egy nap, ha fogyni akar: kaloriabazis.hu/

CoolKoon 2018.02.14. 11:35:18

@Simon Géza: Szerintem nem arról van szó, hogy a posztoló a módszer hatásosságát bizonygatná. Inkább mintha arra célozna, hogy nem igazán vannak gyors és hatékony megoldások ezen a téren.

CoolKoon 2018.02.14. 11:37:04

@juls: Nincs titoook?! De márpedig biztos a csodaketyerék a dolog nyitjai, azok, amiket az egész világ (de főleg a gyógyszergyárak) el akarnak titkolni előlünk!!!!!

CoolKoon 2018.02.14. 11:39:10

@aszfaltparaszt: Nem baj, majd csak lesz valaki, aki 10-12 év múlva a 120 kilós testedet majd beemeli a koporsóba...

MelindaBenedek 2018.02.14. 12:48:06

@kamor: pont ezt írtam, hogy nem csodálkoztam, amikor sokat ettem és nem sportoltam, akkor elhíztam, amikor odafigyeltem az étkezésre és a mozgásra, s nem csak a seggemen ültem, akkor lefogytam. Ennek semmi köze a foglalkozásomhoz

MelindaBenedek 2018.02.14. 12:56:30

@RnYk: nincs különleges étrend. Reggeli: natúr joghurt, müzli, napközben gyümölcs, ebéd mértékkel, azonban nagyjából, ami jólesik, vacsora saláta, hús. És mellé legalább heti három mozgás, nem kell maratont futni, legyen kb egy óra, kardio, has, erősítés.
Motiváció? Saját magad, de engem a feleségem is sokat inspirált, egyedül nehezebben ment

MelindaBenedek 2018.02.14. 12:59:59

@Simon Géza: köszönöm. Valóban ennyi az üzenet, hogy sport és étkezés, egyszerre, figyelmesen, s nem szabad hinni a csodát ígérő módszerekben. Ez a módszer attól különleges, hogy nem különleges

narancshej 2018.02.14. 13:00:43

Húha, látom sok itt a szakértő! :-) De azt is látom, hogy helyén kezeled őket! :-)))))
Minden elismerésem a teljesítményhez, teljesen egyet értek a leírtakkal!
Kitartás, kitartás, meg kitartás, ez hiányzik sokaknak!!! Ebből az írásból lehet merítkezni, akinek szükséges. Köszönjük, hogy megosztottad!
Minden szépet és jót nektek!

2018.02.14. 13:14:37

Persze igazad van, de a lényeg mégiscsak az a plusz löket, amire nincs megfelelő kifejezés. Bekattanás, ami lehet szerelem, betegség, megszégyenülés, akármi. Én egy középkorú nő vagyok, aki a fél életét fogyokúrával tölti. A csodaszerekben és módszerekben soha nem hittem, normális kajálás és sport. De hogy ezt önfegyelemmel bírja az ember, ahhoz kell valami plusz, legalábbis nem egy hullámzó lelki alkat.

rozamimoza 2018.02.14. 13:26:37

Ha ezt a postot egy 40-es 2-3 gyerekes, dolgozó nőtől olvasom, azt mondom, le a kalappal, szép teljesítmény!

Bajjjer Zsot 2018.02.14. 13:58:25

A kepeken lathato borostas urat hivjak egyebbkent Melindanak ?
Persze ma mar semmin sem erdemes csodalkozni.

MelindaBenedek 2018.02.14. 14:34:42

@Bajjjer Zsot: hát persze, a hölgyet pedig Benedeknek, manapság már kár csodálkozni azon, hogy valaki trollkodással éli ki a frusztrációját :)

arckönyv 2018.02.14. 14:36:04

szép teljesítmény negyvenen túl! van is egy barátom akinek évek óta rágom a fülét és 44 évesen végre elkezdett sportolni és hál' istennek úgy néz ki rákapott.

MelindaBenedek 2018.02.14. 14:36:05

@Hortenz: Az első bekattanás a szégyen volt, hogy 100 fölé ment a súlyom. A második pedig az új kapcsolat, boldogság, szerelem
És a lelki béke, a biztos háttér pedig megfelelő motivációt ad, kitartást, erőt :)

MelindaBenedek 2018.02.14. 14:43:43

@narancshej: köszönjük nagyon :))) pontosan erre számítottam, hogy mindenki szakértő lesz, de ez nem baj, úgyis a siker és a kitartás számít valójában :)

Simon Géza 2018.02.14. 14:49:01

Ja és a gyümölcs nem igazán fogyókúrás, mert sok benne a cukor és sok belőlük a gyorsan felszívódó. Emiatt gyorsan emeli a cukrot és az inzulint is, a magas inzulinszint meg nem engedi a fogyást. Gyümölcsöt ezért ebédhez ill. uzsonnára célszerű enni (amikor magasabb a napon belüli inzulinérzékenység és ezért az inzulinszint alacsonyabb), de akkor sem árt, ha megy mellé valami lassú szénhidrát is. Banán, szőlő, görögdinnye meg csak kis mennyiségben ehető.

ételizésítő 2018.02.14. 14:51:25

Mondjuk a 176 centihez a 86 kiló még mindig vagy 10 leadandó kilót jelent.

MelindaBenedek 2018.02.14. 15:00:36

@ételizésítő: most 78-79 kiló vagyok, pár kilót még biztos le lehet dobni, de ezzel már nagyon elégedett vagyok :)

MelindaBenedek 2018.02.14. 15:01:28

@Simon Géza: a gyümölcs inkább délelőtt lehet, vagy edzés előtt, de én is csak csekély mértékbe fogyasztom

Simon Géza 2018.02.14. 15:33:06

@MelindaBenedek: Inzulin és vércukor szempontból a délelőtt nem jó, mert akkor a sejtek inzulinérzékenysége kisebb. Az persze elképzelhető, hogy a te egyéni napi inzulinérzékenységi görbédnek délelőtt van csúcsa, de a többségnek délután van. Edzés előtt v. még inkább után jobb a helyzet.

ételizésítő 2018.02.14. 15:33:57

@MelindaBenedek:
Vagy nőjél 10 centit, és akkor már oké is. :-)

MelindaBenedek 2018.02.14. 15:44:20

@ételizésítő: úgyis rákaptam mostanában a nyújtásra, hátha összejön :)

Bajjjer Zsot 2018.02.14. 17:40:03

@MelindaBenedek: Egyebbkent nem volt annyira trolkodas. A kepen lathato ferfi magarol irja a postot, a blog mellett, es benne "MelindaBenedek" szerepel. A Melinda vezeteteknev eleg furcsa. Vagyis gondolhatja azt az ember, hogy az ur angolosan forditva irta a nevet. Magyarul pedig Benedek Melindanak hivjak.
Persze mostmar inkabb azt feltetelezem, hogy ket ember keresztneve neve van egybeirva.

MelindaBenedek 2018.02.14. 18:07:10

@Bajjjer Zsot: ez is jó gondolatmenet, de közös a blog, ezért van egybe a kettőnk neve és a bejegyzés alján van az éppen aktuális poszt szerzője :)
süti beállítások módosítása